Les cases fredes [reportatge Naciódigital]

Les cases fredes és un reportatge de Naciódigital sobre la fosca i sovint invisible realitat de la pobresa energètica.

L’última de les tres onades de fred que van recórrer Europa el febrer de 1956 va començar el dia 17. En aquell episodi a Catalunya es va assolir la temperatura més baixa mai registrada: 32 graus sota zero a l’estany Gento de la Vall Fosca, al Pallars Jussà. I Barcelona va experimentar una temperatura mitjana d’1,6 graus, la més baixa des de 1914 per a un mes de febrer.

És en record d’aquells freds que les entitats socials avui demanem que la Unió Europea dediqui aquest dia a la pobresa energètica per recordar que encara hi ha moltes cases fredes que tenen molts hiverns per davant.

En aquest marc, Naciódigital ha elaborat el reportatge Les cases fredes on a partir d’un cas real s’amplia el focus per analitzar la pobresa energètica des de diferents perspectives: des de l’ampara de la vessant legal, la realitat observada per l’Aliança contra la Pobresa Energètica, el control oligopolístic del mercat energètic, les deficiències en l’aïllament d’edificis, els efectes sobre la salut, el marc europeu i projectes europeus de rehabilitació integral d’edificis, per acabar amb la proposta imaginativa de Tarpuna i el banc d’energia per fer front a aquesta realitat de pobresa energètica d’una manera compartida, solidària i on tot són beneficis (socials, ambientals i econòmics) per tots els participants.

És un reportatge que us recomanem!

Llegiu el document